Prowadzący zajęcia:
mgr Barbara Dąbrowska
Teatr z misją
Teatr skupia radosne, pełne pasji i chęci nowych wyzwań młode osoby. Tu można spróbować swoich sił jako aktor na scenie i sprawdzić się w różnych formach ekspresji takich jak : drama, pantomima, komedia. Teatr wykorzystuje i prezentuje również twórczość autorską prowadzącego, wplata pomysły uczestników. Misją Teatru jest także prezentowanie treści ewangelicznych, które są ważne w życiu każdego człowieka. Teatr z Misją prezentuje swoją twórczość na terenie szkoły oraz poza nią. Uczniowie wielokrotnie występowali podczas akcji charytatywnej „Gwiazdkowa Niespodzianka”, na Bulwarach Wiślanych w czasie dużej imprezy chrześcijańskiej oraz w Domu Kultury „Ruczaj”.
Prowadzący zajęcia:
mgr Katarzyna Pawłowska
Koło doświadczalne
Koło doświadczalne przeznaczone jest dla Uczniów klasy VI. W zajęciach uczestniczyć może każdy zapisany Uczeń, który chciałby odkryć przyrodę za pomocą obserwacji i doświadczeń. Celem zajęć jest rozbudzanie zainteresowania światem przyrodniczym, kształtowanie postawy badawczej oraz nawyków bezpiecznego i prawidłowego eksperymentowania. Podczas zajęć Koła Doświadczalnego Uczniowie będą przygotowywać się do konkursów przedmiotowych, a także przeprowadzanie doświadczeń w oparciu o metodę naukową. Ponadto u Uczniów rozwijane są umiejętności prowadzenia obserwacji, dostrzegania i interpretowania zjawisk przyrodniczych, promowanie postaw ekologicznych i prozdrowotnych, jak również rozbudzenie szacunku dla każdej żywej istoty.
Prowadzący zajęcia:
mgr Agata Pasternak
Zajęcia logopedyczne
Uczniowie posiadający wskazania do pracy logopedycznej są objęci specjalistyczną opieką. Terapia prowadzona jest w ujęciu holistycznym i ma na celu wszechstronny rozwój dziecka jako złożonej całości. W czasie zajęć wykorzystywane są różnorodne metody i techniki. Pracujemy nie tylko nad artykulacją, ale nad szeroko rozumianą komunikacją. Doskonalimy też umiejętności z zakresu poszczególnych funkcji psycho-fizycznych, mających wpływ na rozwój mowy, takich jak: percepcja wzrokowa i słuchowa, pamięć, motoryka i inne. Ćwiczymy wytrwale i systematycznie. Osiągamy sukcesy, dobrze się przy tym bawiąc.
Prowadzący zajęcia:
mgr Barbara Górecka
Zajęcia
„DOBRY START„
Metoda Dobrego Startu wykorzystuje rytm, muzykę, obrazy i ruch do wspierania rozwoju dziecka. Bazuje na uczeniu się przez wszystkie zmysły. Rozwija ona percepcję i szybkość reakcji, wzmaga koncentrację i podzielność uwagi, rozwija wyobraźnię i pamięć, kształci zdolność rozumienia i operowania symbolami, rozwija sprawność manualną i koordynację wzrokowo – ruchową. Działa terapeutycznie na sferę emocjonalną i ułatwia nawiązanie kontaktów społecznych.
Prowadzący zajęcia:
mgr Barbara Górecka
Matematyka na wesoło
Matematyka to królowa nauk. Kochali i cenili ją już starożytni Grecy, a starożytni Rzymianie byli jednymi z najlepszych inżynierów wykorzystujących tę wspaniałą wiedzę. Ich monumentalne budowle przetrwały do naszych czasów.W dzisiejszych czasach nie sposób sobie wyobrazić człowieka, który nie potrafiłby posługiwać się wiedzą matematyczną. Zwłaszcza, że jest ona wszechobecna we wszystkich dziedzinach życia. Dlatego też już od najmłodszych lat należy pielęgnować i rozwijać zainteresowania matematyczne dzieci.Uczniowie uczestniczący w zajęciach rozwijają swoje zainteresowania w innych warunkach niż podczas lekcji – głównie poprzez gry i zabawy wykorzystujące wiedzę i umiejętności matematyczne.
Prowadzący zajęcia:
mgr Mateusz Szczygieł
Kółko informatyczne
Celem prowadzenia zajęć kółka informatycznego jest sprzyjanie ogólnemu wykształceniu oraz rozwojowi osobowości ucznia, kształtowanie umiejętności samodzielnego myślenia, wyciągania logicznych wniosków oraz rozwiązywania postawionych problemów przez myślenie algorytmiczne. W ramach kołka uczniowie poznają między innymi takie programy jak Scratch, Baltie, Kodu. Oraz rozwiązują zadania zamieszczone na portalu www.godzinakodowania.com
Prowadzący zajęcia:
mgr Katarzyna Nieszkowiecka
FAKULTET PLAYGROUND
FAKULTET PLAYGROUND dla klas 1-3 – ma on na celu rozwijanie kompetencji komunikacyjnych, leksykalnych (słownictwo) , pozajęzykowych (spostrzegawczość , zręczność, praca w grupach) oraz czytania poprzez gry i zabawy, piosenki, gry komputerowe, z kartami, ruchowe oraz historyjki. Na zajęciach uczniowie mogę liczyć na przygotowanie do konkursów takich jak Olimpusek czy inne. Program zajęć jest skorelowany z programem danego etapu edukacyjnego oraz z innymi przedmiotami.
Prowadzący zajęcia:
mgr Paulina Godzina
Komunikacja interpersonalna
Komunikacja interpersonalna stanowi podstawę satysfakcjonujących relacji i dobrej współpracy. Żeby pomóc naszym dzieciom doskonalić umiejętności w tym obszarze stworzyliśmy program zajęć dla klasy pierwszej, czwartej i piątej. Poprzez psychoedukację, zabawę i praktyczne ćwiczenia dzieci trenują komunikowanie się z otoczeniem, współpracę, rozwiązywanie konfliktów. Nabierają śmiałości i pewności siebie.
Prowadzący zajęcia:
mgr Barbara Dąbrowska (j.pol)
mgr Aneta Musiał (matematyka)
mgr Katarzyna Nieszkowiecka (j.ang)
Przygotowanie do egzaminu 8-klasisty
Zajęcia mają na celu zaznajomienie uczniów z formułą, organizacją i przebiegiem egzaminu. Oferują uczniom plan powtórek materiału z języka polskiego, matematyki oraz języka angielskiego. Zajęcia mają także na celu poinformowanie uczniów o sposobach rekrutacji przez krakowskie szkoły średnie.
Prowadzący zajęcia:
mgr Ewa Urbanik
Zajęcia świetlicowe
Zajęcia plastyczne odbywają się raz w tygodniu. Celem tych zajęć jest: odkrywanie potencjału u uczniów, rozwijanie umiejętności manualnych i współtworzenia w grupie. Na zajęciach stosowane są różnorodne techniki plastyczne. Dzień z grami planszowymi. Raz w tygodniu wszyscy uczniowie przebywający na świetlicy szkolnej grają w gry. Są one dostosowane do wieku uczniów. Celem tych gier jest: nawiązywanie relacji społecznych, współdziałanie i przestrzeganie w grupie określonych reguł, rozwijanie sprawności motorycznej, spostrzegawczości, refleksu i pamięci.
Prowadzący zajęcia:
mgr Barbara Dąbrowska
Zajęcia korekcyjno -kompensacyjne
Celem zajęć korekcyjno-kompensacyjnych jest przede wszystkim pomoc uczniowi w przezwyciężeniu jego trudności w opanowaniu określonych umiejętności i w przyswojeniu danej wiedzy. Zajęcia te mają także na celu stworzenie dziecku możliwości rozwoju umysłowego i społecznego oraz także emocjonalnego. Celem pośrednim jest zbudowanie u dziecka odpowiedniej samooceny.
Prowadzący zajęcia:
mgr Katarzyna Nieszkowiecka
FAKULTET
ENGLISH LAB
FAKULTET ENGLISH LAB dla klas 4-5 ma na celu rozwijanie kompetencji komunikacyjnych, leksykalnych ( słownictwa), pozajęzykowych ( kreatywność, zręczność, spostrzegawczość, praca w grupie) poprzez oglądanie filmów po angielsku z polskimi napisami, przygotowywanie zestawów oraz ćwiczenie słownictwa z pomocą aplikacji quizlet.com, gry komputerowe, piosenki, historyjki i metodę dramy. Na zajęciach uczniowie mogą liczyć na przygotowanie do konkursów takich jak Olimpus czy inne. Program zajęć jest skorelowany z programem danego etapu edukacyjnego oraz z innymi przedmiotami.
Prowadzący zajęcia:
mgr Kamil Malczuk
Zajęcia w ramach świetlicy szkolnej
W ramach świetlicy szkolnej oferujemy różnorodne zajęcia sportowe,
które nie tylko dostarczają radości i zabawy, ale również wspierają rozwój fizyczny,
społeczny i emocjonalny dzieci. Dzięki naszym zajęciom, uczniowie zdobywają nie tylko umiejętności sportowe,
ale również rozwijają kluczowe kompetencje społeczne.
ZAPRASZAMY NA:
-Unihoej
-Gimnastykę
-Gry i zabawy ruchowe